BOJANA OSTOJIĆ ZA KARAKTER: 7 NAČINA USPEŠNE PRODAJE PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA

Vaš posao može da raste samo ukoliko ga pretvorite u online proizvod

Za KARAKTER piše doc. dr BOJANA OSTOJIĆ, Fakultet za projektni i inovacioni menadžment PMC

Mnogo je tekstova o marketingu na društvenim mrežama i o prodaji na internetu, baš kao i raznih videa u kojima se autori kunu kako će vam promeniti život nakon što pogledate njihovih 30 minuta. Neću vam, međutim, obećati da je toliko široko znanje o oglašavanju na društvenim mrežama, kao i o njihovom vođenju, moguće naučiti preko noći, ali ovo su, svakako, osnovni elementi koji vode ka poverenju potencijalnih kupaca. 

Ono što je već činjenica jeste da vaš posao može da raste samo ukoliko ga pretvorite u online proizvod. I pre pojave Covida-19 svi smo bili aktivni na različitim mrežama; za vreme pandemije se online prisustvo utrostručilo; nakon nje ostaće realna mogućnost da će prisutnost na mrežama ići samo u pravcu intenzivnog rasta. Upravo online proizvod je jedini način da radite sa mnogo ljudi, a da ne morate da se klonirate.

Razgovarajte sa vašom ciljnom grupom tonom kojim se ona obraća

  1. CILJNA GRUPA

Razgovarajte sa vašom ciljnom grupom tonom kojim se ona obraća. Kada pričamo o samoj komunikaciji, većina online preduzetnika napravi istu grešku upravo prilikom ovog obraćanja, koja kada se napravi, posle se jako teško ispravlja. Ovde konkretno pričamo o načinu izražavanja, odnosno o tome kako se mi, kao neko ko bi trebalo nešto da proda, obraćamo našim potencijalnim kupcima. Za primer ćemo uzeti, recimo, turističku agenciju i aranžmane za studente. Mi smo agencija koja se bavi prodajom svojih aranžmana studentima, kojima ih moramo što više da približimo i ubedimo ih da su to destinacije baš za njih. Upravo se tada uglavnom pravi greška, jer većina agencija, kako bi ostavile utisak sigurnosti i ozbiljnosti, kreću da se izražavaju previše formalno i elokventno. To jednog prosečnog fejsbuk korisnika ne privlači, već naprotiv, to ga odbija, jer se ostavlja utisak da je nešto previše ˝ulickano˝ ili skupo. Ukoliko naša ciljna grupa ne želi fakultativne izlete i recimo obilazak Luvra, već žurke na plaži do ranih jutarnjih časova, mi se ne smemo obraćati retorikom fanova primenjene umetnosti, već vokabularom pristalica ˝ludog˝ noćnog života. Odgovaranjem na pitanja korisnika rešavate nedoumice i pomažete im da naprave dobar izbor. Time pokazujete da posedujete znanje, i na taj način stičete njihovo poverenje. A kada vam neko veruje, lakše se odlučuje da potroši novac na vaš proizvod. Čak i da više plati. 

Izgradite svoju potrošačku mrežu

2. POTROŠAČKA MREŽA

Najbolji savet koji vam bilo ko može pružiti prilikom održavanja vašeg kontakta sa potrošačima, boljeg pružanja usluga korisničkog servisa i generalno, kako držati sve potrošače na okupu, svakako jeste da izgradite potrošačku mrežu. Jedan od najboljih načina da držite potrošače oko sebe, jeste da delite svoje znanje, ili pak prigodne ˝poklone˝. Zbog tih stvari, bićete u centru pažnje, ljudi će znati za benefit koji donosi to što će vas pratiti i prirodnim tokom ćete biti uvek tema razgovora, pretrage, pohvale ili rasprave.

Budite uvek u centru pažnje i neprekidno podižite oko sebe toliki hajp, koliki vam je potreban, da ne ˝osetite˝ konkurenciju.

Pored toga, okupite sve potrošače na jednom mestu, da li će to biti neki chat room na vašem sajtu ili otvorena grupa na fejsbuku – nebitno je. Bitno je samo da postoji mesto gde će svi moći da vam postave pitanje.

3.BIZNIS NETWORK 

Povežite ˝business network˝ sa vašom internet prodajom, jer, naravno, ništa od prethodno navedenih stvari neće imati smisla ukoliko na kraju ne dođe do trenutka kada ćete trebati da prodate vaš proizvod. Uzmite u obzir, takođe, da nije dovoljno samo proizvod prodati, već da je važno da su vaši kupci zadovoljni i da se oni kod vas vraćaju, kao i da vas preporučuju potencijalnim potrošačima. Povezivanjem vaše korisničke mreže sa krajnjim ishodom prodaje može vam doneti win win kombinaciju. Kako? Opet ćemo uzeti za primer turističku agenciju za mlade. Avanturiste koji vole da putuju za malo para, uvek ćemo izveštavati o našim novim akcijama, popustima i generalno pogodnostima za putovanja. Na taj način ćemo biti okruženi ljudima koji jesu naša ciljna grupa i koji će nam pre ili kasnije ponovo ˝ostaviti˝ svoj novac. Nekoliko kanala gde možete okupiti ciljne grupe u zavisnosti od potreba su:

  • LinkedIn
    • Fejsbuk (interne, otvorene fejsbuk grupe i stranice)
  • Pinterest
  • Instagram

Naravno, ovo su najpopularnije, ali postoji još platformi gde možemo okupiti naše potrošače.

4.PRUŽANJE EKSKLUZIVNOSTI 

Ljudi vole da gaje osećaj posebnosti. Iskoristite to i udovoljite im na jednostavan način. Nudite promocije, popuste i rasprodaje koje mogu da uživaju samo oni koji su stalni kupci vašeg proizvoda ili brenda, organizujte GIWEAWAY. Ljudi, jednostavno vole da dobiju poklon, to je zlatno pravilo!

5.LINK KA SAJTU 

Velika je zabluda kako danas više nije potrebna web stranica, jer sve informacije možete plasirati putem društvenih mreža. Činjenica je da je web sajt danas skrajnut u odnosu na vreme od, recimo, pre deset godina, ali i dalje bi bilo veoma dobro da ga imate. Veliki procenat korisnika interneta u Srbiji pretražuje proizvode i usluge preko Google pre nego što obavi kupovinu na društvenim mrežama. Sadržaj na društvenim mrežama se mora poklapati u osnovnim podacima kao što su prikazani na vašem sajtu. 

6.MAKSIMIZIRAJTE EFEKAT 

Važno je testirati različite elemente i različite varijante fejsbuk  reklama i postova da biste videli koje vam donose više klijenata. Na FB možete proveriti šta je najuspešnije, odnosno  šta se najviše prodaje. I to koristiti.

Uvek je dobro prikazati kupcima s kim ste sarađivali, na kojim ste projektima radili

7. POUZDANA DOSTAVA

Možda nije neophodno, ali može uticati na povećanje poverenja na vašoj web stranici. Naime, ako kupac vidi da koristite sopstvene fotografije proizvoda (pod uslovom da su kvalitetne), kao i pouzdanih osoba koje stoje iza web šopa i rade u firmi, lakše će steći poverenje.

  • PR članci i spominjanja na portalima ili u pisanim medijima
    Ako kupac primeti da je brend spominjan na portalima i u pisanim medijima, veća je verovatnoća da će imati poverenje u web šop.
  • Izrada kvalitetnog sadržaja koji pomaže kupcima
    Ako pokažete kupcima svoju stručnost za određene teme, lakše ćete steći njihovu lojalnost.
  • Reference, projekti i partneri

Za pridobijanje velikog kruga kupaca preko društvenih mreža, potrebno je da ponudite i što više mogućnosti dostave i preuzimanja proizvoda, naravno, što pouzdanije, povoljnije ili besplatno.

 

Share