Marko Komadinić: Klijenti su sa nama bezbrižni

Planovi, strategija i ciljevi naših klijenata postaju pokretačka snaga svega što stvaramo. Iza našeg prodajnog, proizvodnog i kreativnog tima su godine iskustva koje su i naš glavni adut da zajedno sa klijentom stvorimo inovativno rešenje i unikatan proizvod

marko komadinić

MARKO KOMADINIĆ, generalni menadžer kompanije Nama-Kom, za KARAKTER

Kada ste odlučili da krenete sa kompanijom Nama-Kom? I odakle ideja da se upustite baš u taj posao?

Kada sam počinjao, u svojoj 25. godini, nisam baš bio svestan u šta se upuštam. Ono što sam primetio početkom 2000-ih jeste da sve više međunarodnih korporacija otvara svoja predstavništva i kancelarije u Beogradu, a da u Srbiji ne postoje firme koje bi ih servisirale na profesionalan način. Takoreći, bez početnog kapitala i sa vrlo skromnom logistikom, počeo sam sa šivenjem korporativnih uniformi i uvozom reklamnih proizvoda za promocije, što je naišlo na dobar odaziv i vrlo brzo su korporacije i marketinške agencije prepoznale Nama-Kom kao ozbiljnog dobavljača i partnera. Vremenom, kako se razvijala naša firma, povećavala se i odgovornost prema ljudima koji su postajali deo našeg tima, kao i sve većim zahtevima i potrebama klijenata na koje smo želeli efikasno da odgovorimo, pre svega kvalitetom i besprekornim servisom.

Značajno iskustvo je i samostalno izlaganje na najvećem evropskom sajmu PSI – Promotex, koji se održava svake godine u Dizeldorfu, kao jedini izlagač i proizvođač promotivnih i korporativnih uniformi iz Srbije

Koji poslovni poduhvat biste izdvojili? Na koji ste posebno ponosni?

Svaka godina sa sobom nosi nove izazove i promene, a ono što smatram dobrom odlikom naše firme je brzo prilagođavanje i mogućnost svih nas, zaposlenih, da izađemo iz zone komfora i tako pružimo svoj maksimum. Do sada smo ostvarili većinu naših ciljeva kada je u pitanju razvoj biznisa, a neki od njih su: izlazak sa srpskog tržišta i saradnja sa inostranim kupcima u Evropi; uvoz i saradnja direktno sa fabrikama iz Azije, posebno sa Kinom; razvijanje usluge re-packing, odnosno prepakivanje i uslužno skladištenje proizvoda naših kupaca; konstantno usavršavanje i razvijanje proizvodnje korporativnih i reklamnih uniformi i osnivanje sopstvene štamparije.

Značajno iskustvo je i samostalno izlaganje na najvećem evropskom sajmu PSI – Promotex, koji se održava svake godine u Dizeldorfu, kao jedini izlagač i proizvođač promotivnih i korporativnih uniformi iz Srbije, a koje je značajno učvrstilo naše veze sa evropskim kupcima.

Do sada smo ostvarili većinu naših ciljeva kada je u pitanju razvoj biznisa, kao što su izlazak sa srpskog tržišta i saradnja sa inostranim kupcima u Evropi, te uvoz i saradnja direktno sa fabrikama iz Azije, posebno sa Kinom

Izdvojio bih i jedan zanimljiv poduhvat, a to je izrada dizajna, proizvodnja i plasiranje na naše tržište brenda kozmetičkog pribora, koji smo razvili u saradnji sa kineskom fabrikom i koji obuhvata ukupno 13 proizvoda. Uspešno se prodaje u maloprodajnom lancu drogerija u Srbiji.

uniforma

Koja je vaša poslovna politika? Šta je za vas najznačajnije u biznisu?

Planovi, strategija i ciljevi naših klijenata postaju pokretačka snaga svega što stvaramo. Iza našeg prodajnog, proizvodnog i kreativnog tima su godine iskustva koje su i naš glavni adut da zajedno sa klijentom stvorimo inovativno rešenje i unikatan proizvod.

Naši klijenti u poslovanju sa nama znaju da poštujemo rokove, obezbeđujemo traženi kvalitet i slobodno mogu da kažem da su bezbrižni jer je svaki započeti posao ostvaren kako su zamislili. Dokaz tome je i dugogodišnja saradnja i prijateljstvo sa mnogima od njih.

Kompanije su sve više okrenute održivom razvoju i ekologiji, a u skladu sa tim Nama-Kom prati trendove i nudimo proizvode koji su od 100 odsto recikliranih materijala i doprinose održivom eko sistemu.

A u čemu se ogleda posvećenost zaposlenima?

Svesni da održivost ovakvog sistema čine ljudi, svoje zaposlene stavljamo na prvo mesto i omogućavamo im lični i profesionalni razvoj kroz različite edukativne programe i prakse, a u cilju njihovog osnaživanja i motivacije. Svojim zaposlenima obezbeđujemo obuke iz oblasti veštine komunikacije, ergonomije i tehnoloških procesa.

Princip društvene odgovornosti igra veliku ulogu u Nama-Komu i u skladu sa tim održavamo najviši nivo kvaliteta poslovanja, naročito u proizvodnom pogonu, što očekujemo i od svojih dobavljača.

Kako Nama-Kom pretežno i dalje posluje na srpskom tržištu, trenutno radimo na širenju mreže stranih kupaca i samim tim sektor inoprodaje brzo se razvija, te možemo da se pohvalimo izuzetno jakim timom ljudi sa znanjem nekoliko svetskih jezika, uključujući i kineski.

Kako biste okarakterisali specifičnosti industrije reklamnog tekstila i materijala?

Specifičnost našeg posla bila bi u raznovrsnosti proizvoda koje nam klijenti traže. To podrazumeva da mi moramo u svaki upit da se udubimo i u stalnoj smo poziciji učenja nečeg novog. Kao primer, naveo bih komunikaciju sa fabrikama u Kini, koje su uglavnom specijalizovane za određene proizvode, a kako bismo mi pružili što kompletniju uslugu klijentu, moramo da znamo odgovore na sva njihova pitanja. Smatram da nas ovo izdvaja u odnosu na kompanije koje se bave nekom drugom delatnošću.

uniforma

Naši klijenti u poslovanju sa nama znaju da poštujemo rokove, obezbeđujemo traženi kvalitet i da je svaki posao ostvaren kako su zamislili

Bavite se i uvozom reklamnog materijala iz Kine i Evrope – koliko je danas teško steći inostrane partnere? I šta konkretno znači za jednu firmu iz Srbije da bude prisutna na ovim tržištima?

Kada je u pitanju saradnja sa stranim partnerima, napravio bih paralelu između evropskih i kineskih kompanija. Nama-Kom se u Srbiji i Evropi pozicionirao kao prestižna firma za saradnju, tako da kada se radi o evropskim dobavljačima oni su ti koji nas kontaktiraju, što je za nas jako značajno jer smo u poziciji da lakše nadmašimo konkurentske kompanije.

Sa Kinom je potpuno suprotna priča. S obzirom na to da je rad sa Kinom veliki izazov, bilo je neophodno da prođe više godina istraživanja i mnogo rada, kako bismo se osetili samouvereno i spremno istupili i sa ovom opcijom pred naše klijente. Samim tim što je ovo kompleksno tržište i dalje ima prostora za napredak, stoga redovno odlazimo na sajmove u Kini, obilazimo fabrike, zapošljavamo mlade i obrazovane ljude koji svojom energijom i trudom doprinese napretku Nama-Koma.

Svesni da održivost ovakvog sistema čine ljudi, svoje zaposlene stavljamo na prvo mesto i omogućavamo im lični i profesionalni razvoj kroz različite edukativne programe i prakse, a u cilju njihovog osnaživanja i motivacije

Koji su vam ciljevi ili prioriteti u budućnosti, planirate li možda širenje delatnosti kompanije?

Delatnosti Nama-Koma su raznovrsne i radimo konstantno na poboljšanju svakog sektora. Trenutno smo u fazi interne reorganizacije firme, kontinuirano radimo na unapređenju naše proizvodnje stalnim ulaganjem u savremene mašine, unapređenju procesa priozvodnje u vidu digitalizacije i edukacije svih 50-ak zaposlenih, kako bismo bili u korak sa novim tehnologijama, svetskim trendovima i ostali pouzdan partner našim klijentima.

(budikarakter.rs)

Share